Destination Fyn styrker ’det gode liv’

vandring på fynFyn har en lang række produkter med stor tiltrækningskraft hos de turister, som er livsnydere, madelskere og naturelskere. Som i resten af Danmark er potentialet ikke udnyttet godt nok.

”Den fynske infrastruktur, naturen, overnatningsmulighederne, events og eksklusive spisesteder gør sammen, at Fyn har et produkt, som bør ligge forrest i feltet. Det skal vi gøre noget ved”, siger Holger Brodersen, leder af Destination Fyns værdikæde for Det Gode Liv.

”Produkter og rammer er optimale og nu skal vi finde den formel, der får det hele bundet sammen til bookbare oplevelser, som efterfølgende skal markedsføres. Det kræver, at hele værdikæden arbejder sammen og tænker på tværs. Destination Fyn har allerede sat en række skibe i søen og flere indsatser er på trapperne”.

”Et produkt som den 220 km lange Øhavssti på Sydfyn er oplagt at samle relevante aktører omkring. Hvor skal turisten overnatte og hvad er der af øvrige attraktioner? Med konkrete pakkeløsninger bliver vi skarpere til at sælge vores produkter”, siger Holger Brodersen.

”Samarbejdet omkring H.C. Andersen Trail, hvor en lang række fynske herregårde og slotte er gået sammen om at skabe en app med en rute til de steder på Fyn, som H.C. Andersen har besøgt, er et eksempel på, at samarbejde skaber merværdi”.

I uge 37 og 38 står Destination Fyn for presseevents i Oslo og Hamburg, hvor journalister fra tyske og norske fagmedier præsenteres for den fynske version af ’det gode liv’. Destination Fyn arbejder desuden på en produktmanual, hvor alle medlemmer af Destination Fyn Klyngen præsenteres. Manualen bliver et vigtigt redskab for Destination Fyn i salgsarbejdet til turoperatører og busselskaber .