Rekord for Grønlands Rejsebureau

Peter Bastrup.

Peter Bastrup.

Aktiviteterne inden for erhvervs- og privatrejser i Grønland har haft en stor kundetilgang. Aktivitetsstigningen ligger på 18%, og der har været stor kundetilgang fra offentlige institutioner i Grønland.

”Det ser ud til, at kunderne i Grønland er rigtig godt tilfredse med de produkter og den service, Grønlands Rejsebureaus rejsekonsulenter i Nuuk, Sisimiut og Ilulissat leverer,” siger adm. direktør Peter Bastrup.

I turismesegmentet har der været en samlet vækst på 16%. Det fokus, som Grønlands Rejsebureau sammen med Air Greenland har haft på skuldersæsonerne, ser ud til at have båret frugt.

”Det vigtige for turismen i Grønland er, at væksten i 2014 primært ligger i skuldersæsonerne. Det medvirker til at skabe omsætning på hoteller og hos udflugtsudbydere udenfor højsæsonen,” siger Peter Bastrup.

Det danske marked for turistrejser har alle år været vigtigt. Bureauet oplever dog, at udlændinge i højere grad køber turismeprodukter online på deres engelske og tyske hjemmesider.

Grønlands Rejsebureaus endelige årsresultat kan først offentliggøres, når Air Greenland koncernen som helhed har fremlagt sit regnskab, hvilket ventes at ske i marts.